За поредна година Алибаба чупи всички рекорди по продажби в своя т. нар. „Ден на необвързаните“ като оборота от продадени стоки чрез различните канали на компанията надвишава 25 млрд. долара. За справка – миналата година приходите бяха малко под $18 млрд. за същият ден.
Според официалния нюзрум на компанията още в първите две минути са продадени стоки за $1 млрд. Общия брой поръчки е над 812 милиона за деня. Пеймънт процесора Alipay е обработвал по 325 хил. плащания на секунда в пиковите моменти.
Усилията на компанията да премести потребителите си от десктоп към мобайл очевидно работят по ноти, тъй като $22 млрд. са генерирани чрез мобилни устройства (смартфони, таблети, умни телевизори и др.).
Изпълнителния директор на компанията – Даниел Занг споделя: „Говорих с много партньори преди събитието. Те осъзнават, че 11.11 вече не е ден единствено за продажби. Той е ден за ангажиране с потребителите, затвърждаване на лоялността към брандовете и изграждането на нови такива“.
Алибаба се опитват да променят и начина на пазаруване във физическите магазини. Желанието им да направят по-безпроблемен процеса и по-интересен за клиентите води до успехи.
Много брандове участват по света в т. нар. шопинг фестивал. Например Piza Hut са предложили на своите клиенти игра с добавена реалност „Хвани котката“, чрез която е било възможно да получиш промо кодове за намаление при покупка на стоки на 11.11. Nike пък са участвали в травиа играта в мобилните приложения на Tmall и Taobao и по този начин са награждавали ангажираните си фенове.
Ето още един пример са смесването на офлайн и онлайн пазаруването.
Редно е да отбележим и страхотното модно ревю, с което от компанията обявиха старта на кампаниятя. Тази година за първи път е било стриймвано на 7 различни платформи – мобилни приложения и телевизия. Повече за ефекта и преживяването можете да видите във видеото.
Дали някой ден ще пазаруваме по същия начин в България – само времето ще покаже.
Comments are closed.