Има много начини по които можете да губите пари от онлайн магазина си. Осмия случай е изключително популярен, а проста снимка би спестила толкова главоболия и доставки. Вероятно разбрахте от заглавието, че в този епизод ще си говорим за често срещани грешки допускани от онлайн търговците. Особено, когато са в началото и не управляват ресурсите си добре. Разберете повече в епизода.
Aбонирайте се за подкаста чрез Вашето любимо приложение за слушане на подкасти като Apple Podcasts, Google Podcasts, Spotify или RSS feed-a ни във всяко друго приложение.
Ето текста на целия епизод:
1. Хвърляте прекалено голям ресурс в разработката, вместо просто да стартирате.
Това е изключително често срещана грешка. Повечето новобранци предполагат, че след като бъде публикуван онлайн магазина той автоматично ще започне да продава. Това въобще не е така. Ще направя аналогия с офлайн магазина – купил сте мястото. Наредили сте стоката. Обаче без да сложите една табела отвън – отворено и начини да привлечете хора, които да влязат вътре няма как да успеете. Разработката на сложен онлайн магазин с интеграции на ERP системи, поддръжка на мултиезичност и т.н може да струва много. Не хвърляйте всичките си пари в разработката. Стартирайте с малка сума например на SaaS платформа като Gombashop. Повече за нея ще намерите в описанието на епизода. Тествайте пазара, ако всичко върви добре винаги можете да инвестирате в по-мащабна и гъвкава платформа в последствие.
2. Непрекъснато променяте нещо по платформата. Непрекъснато правите промени надявайки се това да отлепи бизнеса и той да стане успешен. За да видите преки резултати от направените промени трябва да наблюдавате и анализирате поне един месец. За предпочитане е този период да бъде два до три месеца. Потребителите тъкмо свикват с нещо и Вие го променяте. Това ги обърква и фрустрира. Вероятността да не се върнат обратно, колкото и добър продукт да продавате расте. Опитайте да сте последователни.
3. Опитвате се да бъдете навсякъде. За съжаление на пазара има рекламни агенции, които съветват клиентите си да бъдат във всички възможни социални канали – Facebook, Instagram, TikTok, Linkedin. По този начин усвояват бюджетите. Преоразмеряват се криейтиви, публикуват се навсякъде едни и същи, без да се разбира, че аудиторията на различните места е различна. Не се таргетира правилно. Продължение на този съвет е и правилното таргетиране на рекламите. Ако продавате нишови продукти – разберет демографията каква е. Не е необходимо да рекламирате във Facebook ски на групата 50-60 годишни. По-добре се насочете към младите, които могат да закупуват от вас дългосрочно.
4. Пращате e-mail само за промоционални продукти. Вашия бизнес все пак трябва да изкарва пари. Пращайки информация само за намалени продукти – вие губите не само от разликата в цената. По този начин ще научите клиентите си да очакват от Вас непрекъснати намаления. Всички знаем, че това не може да се случи, освен ако не сте прекалено големи, за да можете да бъдете Discounter-и. Пишете им за новите Ви продукти. Разказвайте щастливите истории на Вашите клиенти. Показвайте ги. Така ще добавите елемент на социално доказателство, че вашите продукти правят хората щастливи, а това определено ще повиши продажбите.
5. Не поставяте ясни и измерими цели. Виждал съм го дори и при огромни бизнеси и онлайн магазини с богат асортимент и ресурси. Ако днес изпратите e-mail бюлетин – колко отваряния ще целите? Колко клика? По какъв начин ги отчитате? Имате ли цели – следващите 6 месеца – оборотът ви да достигне определен обем? Поставете си за цел да имате определен брой клиенти, определен брой абонати за бюлетина, определен брой завръщащи се клиенти за следващите 5-6 месеца? Поставяйте си малки цели, които да ви отведат до крайната дестинация. И винаги предвиждайте механизъм по който да бъдат измерими. И моля Ви – не boost-вайте постове по $10-15. Първо, че ако вложите тези $10-15 през бизнес мениджъра ще бъдат по-добре таргетирани и изхарчени, второ, че сумата е малка и няма да видите пряка полза.
6. Младите онлайн бизнесмени не се възползват от консултанти и си мислят, че могат да спестят някой друг лев правейки определени задачи сами. Това е изключително грешно схващане. Преминаването на един или два онлайн курса или събития не могат да заместсят годините опит и фокус в дадена дейност. Те могат да дадат глобалната картина, но детайлите в никакъв случай. Можете да сте счетоводител, администратор на онлайн магазина, маркетинг мениджър, куриер в началото. Но идва момент, в който е редно да делегирате тези функции на професионалисти. Колкото по-рано стигнете до това заключение, толкова по-бързо можете да превключите на по-бърза скорост и да жънете повече успехи.
7. Склада ви е скъп. Ангажирали сте се да плащате наем следващата една или две години за голям офис в центъра на града или извън него. Всъщност всяко едно “сухо” помещение ще ви свърши работа. За предпочитане е той да е близо до офис на куриер. Ако продавате храни трябва да се съблюдават и други изисквания, но схващате логиката. Дори не е необходимо и куриера да е до вас. Можете да викнете куриера на адреса ви и той да вземе пратките.
8. Последната грешка, която струва пари в този епизод е това, че много търговци не е консултитрат своите клиенти. Модната ниша е огромна и конкуренцията е силна. Знаем, че размерите на дрехите са субетктивно нещо и са различни от производител до производител. Опитайте се да намалите замените на дрехи като инкорпорирате ясно в сайта си размерите или методии за правилна оценка на кой размер отговарят. Една таблица с обиколка на гърди, талия и рамене може да намали връщанията и замените с над 50%, което ще Ви спести много доставки.
Aбонирайте се за подкаста чрез Вашето любимо приложение за слушане на подкасти: Apple Podcasts, Google Podcasts или Spotify или RSS feed-a ни във всяко друго приложение.
Слушайте още:
Последвайте eCommCongress в социалните мрежи Facebook, Instagram и YouTube.
Comments are closed.