Гледайки статистиките на „Национален статистически институт“ за „Вид на поръчваните стоки и услуги от лицата по интернет“ през 2014г. става ясно, че 73% от потребителите, които пазаруват онлайн дават своите пари за дрехи и спортни стоки или иначе казано близо 670 хил. потребителя поръчват онлайн изброения тип стоки. Неслучайно едни от най-оборотните играчи на българския онлайн пазар са сегментирани именно в продажбата на дрехи.
Ежедневно техните брандове са позиционирани така, че ги виждаме поне веднъж дневно. Привлекателните им предложения ни връхлитат непрекъснато по e-mail, Facebook реклама, ТВ реклама или билбордове. Явно обикалянето по магазините вече не е модерно в забързаното ни ежедневие.
Част от големите молове се чудят как да запълнят своите търговски площи, за които наема излиза прекалено висок (виж повече за предимствата на онлайн магазините тук). На второ място по масовост се нареждат данните за „Стоки за дома (мебели, играчки и др.)“.
Определено за по-слабо населените места, където магазините не предлагат толкова голямо разбообразие търсенето на стоки онлайн е по-лесния, а понякога и по-изгоден вариант.
На трето място се нареждат поръчките на „Пътувания и хотелски резервации“. Това до някъде може да бъде обяснено до голяма степен с предложенията от уеб сайтовете за групови пазарувания. При тях екскурзиите и почивките все още са голям процент от всичките предлагани оферти, а и туроператорите се осъзнаха, че вече е по-лесно да привлечеш клиент онлайн, вместо офлайн.
Comments are closed.