Добре дошли в eCommPodcast!
В този пилотен епизод избрахме една тема, върху която се трудим повече от 2 месеца. За нас е удоволствие за първи събеседник зад микрофона да застане Валери Рафаилов – мениджър маркетинг и комуникации в Интер Експо Център.
2020 беше и все още е изпълнена с предизвикателства. Много бизнеси изпитаха затруднения, други яхнаха вълната и направиха невиждани обороти. Е, ние сме подготвили нещо за всички търговци, офлайн или онлайн, защото търговията се осъществява през всякакви канали. Вярваме, че заедно с общи усилия можем да променим света. Разберете повече в епизода.
Aбонирайте се за подкаста чрез Вашето любимо приложение за слушане на подкасти: Apple Podcasts, Google Podcasts или Spotify или RSS feed-a ни във всяко друго приложение.
Ето текстът на целия разговор:
Любомир Стоянов
Днес сме на гости в Интер Експо Център при Валери Рафаилов, който е маркетинг и комуникационен мениджър в Интер Експо Център.
Валери Рафаилов
Привет, Любо!
Любомир Стоянов
Представи се, моля те с две думи на бързо.
Валери Рафаилов
Ти вече ми каза името. В общи линии отговарям за маркетинга, комуникацията и PR-a на Интер Експо Център, който е всъщност изложбен комплекс с конгресен център. Организираме едни от най-големите… може би най-големите търговски изложения, професионални конгреси и събития в България.
Любомир Стоянов
Темата, за която сме се събрали е много интересна и с нетърпение чакам другата година.
Любомир Стоянов
Особено в период на трансформации, които буквално избухват тези месеци и то отвън навътре. В смисъл, отвън предизвикани и заради Covid криза и заради бума на технологиите, които много силно влияят, точно това, за което си говорим, така че…
Любомир Стоянов
Светът е много динамичен и се радвам, че живеем конкретно в тези времена.
Моля те представи се за всички, които не те познават. Според мен много малко хора знаят с какво точно се занимаваш?
Валери Рафаилов
Валери Рафаилов се казвам и вече от двайсетина години, двайсет и няколко години станаха, се занимавам основно с маркетинг. Когато някога започвах да уча маркетинг, стана случайно, по препоръка на приятелка, която ми каза: „това е бъдещето“, „смело записвай маркетинг“. Аз го направих. Не знаех в какво се потапям, хареса ми това, което учех. След това започнах да работя това, което съм учил и да се забавлявам с това, което работя и всъщност минал съм през всички възможни фази и плоскости на маркетинга от гледна точка на търговския маркетинг, от гледна точка на експертизата на посредника – рекламен или маркетингова, така да кажа съветническа функция. В общи линии, мисля, че през годините професионалният ми живот ме е хвърлил в различни посоки и съм натрупал доста разнообразен опит. Основно, обаче, предимно по отношение на технологии и ритейл сектора като цяло. Последните 12 – 13 години ивент мениджмънтът, ритейл секторът – това са области, в които предимно се сблъсквам и се налага да се справям.
Любомир Стоянов
Ние с теб се запознахме на летище София.
Валери Рафаилов
Отдавна беше това.
Любомир Стоянов
Тогава имаше много як проект, по който щяхме да работим, но за съжаление нямахме възможността да го реализираме.
Валери Рафаилов
Къс хоризонт беше тогава и по тази причина не се реализира. Иначе беше наистина страхотна идея, която имахте Вие, която най-вероятно щеше да бъде хит световен. Както най-вече като ПР ефект, защото беше нещо уникално и вкусно, интересно, красиво и най-най-голямо.
Любомир Стоянов
Рекорди на Гинес. Аз си мисля, че все пак някой ден може да го реализираме това нещо. Пък и сега в Интер Експо Център има място.
Валери Рафаилов
Ти повдигна малко завесата. Миналата година евентуално си мислихме дали и как би могъл този проект да се реализира. Все пак ивент пространство, което дава възможност. Случват се доста събития с интересно съдържание, което може да даде добра платформа за едно подобно нещо, което нали… За съжаление на Летище София не се случи. Но да видим.
Любомир Стоянов
Работил си с МОЛ София, с Хепи, за летището- моля те кажи ми от професионалния ти живот, кое според теб е било най-големият ти успех, който си постигнал? И после ще се върна на темата за ритейл, защото съм сигурен, че има нещо хубаво, което можеш да ми кажеш.
Валери Рафаилов
Нещо страхотно… знаеш ли Любо, не знам, всъщност. Няма такова нещо като най-голям успех или пък като най-голям провал, или като най-голямо предизвикателство. В общи линии, на всяко място, на което съм работил и съм се сблъсквал с безброй много предизвикателства, постигал съм безкрайно много интересни неща. Минавал съм отвъд границата на очакваното и възможното. Именно, защото обичам да рискувам, обичам да се хвърлям извън зоната на комфорт и да търся нови инструменти, с които да променям средата, в която съм и трябва да се случат някакви резултатни неща, свързани с маркетирането. Като цял, свързани с това даден продукт, услуга, стока да бъде показана, представена и да стигне до определена група хора, профил и т.н. И всъщност по тази причина, може би, сега се замислям, че ми е много любим този момент, в който вкарахме тук в Интер Експо Център. Тази технология за автоматизиран персонален контакт до безбройно количество хора, които да бъдат поканени да участват в събития, които организираме. Тоест това е сблъсък – как технологията всъщност променя начина, по който се комуникира с потенциалните клиенти. В случая персонален, но и автоматизиран, т.е. не го правиш един по един, стават стотици и хиляди контакта едновременно, които ти, обаче, правиш персонално. От твое име с конкретния един от 10 000 потенциални бизнес клиенти в сектор машиностроене. Същевременно, точно това – именно базирано на технологиите и на това да се рискува с нещо, което е на ръба на регулациите на съответните органи. Това заляга в рамките на платформи и мрежи, професионални и социални и т.н, до които да достигнеш. И съответно така се използват максимално гъвкаво технологиите, за да постигнеш нещо, което винаги е било мечтата на един маркетолог – да може персонално да отправи посланието си. Същевременно на ниска стойност, но ако може да става бързо, на мига до хиляди хора.
Любомир Стоянов
Тоест, ти вярваш, че дигитализацията е нашето бъдеще.
Валери Рафаилов
Абсолютно, и не само, че вярвам, а предни години участвах в един проект от самото му създаване, който пък легна върху интернет на нещата. Така популярното, който всъщност даде възможност за един абсолютен контрол и управление на машини, на хиляди машини. Във всички точки на света, едновременно в реално време без никакво забавяне на информация на връзката, която се случва. Така че, както се казва, виждам как технологиите променят света. Тоест, ако преди е било необходимо да се качиш на един автомобил и да отидеш на 300 километра, за да промениш режима на работа на дадена машина, то сега отваряш телефона и с три клика на бутона променяш дозировки, спираш, пускаш машина, оправяш машина, дори и в реално време. Така че технологиите наистина променят. Вярвам в това, експериментирам с това и виждам резултатите, защото става въпрос за огромни спестени усилия, средства. Цели бизнеси се променят.
Любомир Стоянов
Ресурси, да. Остава капитал за важните неща.
Валери Рафаилов
Именно, за инвестиция в опаковката, опаковката на нещата.
Любомир Стоянов
Аз имам една история от университета, но тя е много дълга, няма да я разказвам сега. За работата с машини и как едни японци дойдоха тук и взеха технологията на една връвчица.
Валери Рафаилов
Като каза японец, между другото, сещам се за това, което стана. Връщам се точно на технологиите с този персонализиран, автоматизиран контакт. Използвайки именно тези дигитални технологии за непосредствен контакт през социалните мрежи, на едно от изложенията за специализирано оборудване миналата пролет. Тази пролет всичко гръмна и всъщност се наложи да позаспим за известно време. Миналата пролет, вследствие на такъв контакт, който е направен, се появява едно японче на щанда на една от фирмите. Оказва се, че това е управителят на компанията. Получил в съответната среда тази персонализирана покана да посети съответното изложение. Прелетял е половината свят, дошъл е да види неговия представител на тази японска фирма, който отговаря за региона, тук за Източна Европа и се презентира на изложение. Как ще се презентира и всъщност какво е това нещо, което се случва тук. Така че ефективен резултат – как нещата работят.
Любомир Стоянов
Корпоративен шпионаж малко. Това е много полезно – хората да наглеждат тези, които работят за тях, защото според мен контрол винаги трябва да има.
Хайде да кажем все пак за какво се събрахме днес, да обсъдим, да разкрием.
Валери Рафаилов
С кафе, не с бира.
Любомир Стоянов
Аз съм си много добре, честно да ти кажа. С теб наскоро осъществихме пак връзка покрай другите проекти. Ти сподели, че тази година февруари месец предстои един проект, който е грандиозен и мащабен. Кажи как се казва, а аз после ще те питам други неща.
Валери Рафаилов
Ние решихме да направим по-широк формат и по-масирано да покажем възможностите на цял един сектор, който в момента е във вихъра си. С всички тези амплитуди в едната му част, бум в другата част, забавяне в трета част – тотално преформатиране. И всъщност второто издание, тъй като вече имахме едно издание на този формат, който е ритейлшоу, но #Retailshow с хаштаг отпред, вървим пак към технологии, пак към дигитализация. Второто издание вече е самостоятелно, не като част от едно мулти-изложение, което акцентираше предимно върху технологии в хранително-вкусовата индустрия. Последното издание, всъщност първо за Retail, но заедно с други подобни формати изложения през 2019 година, които реализирахме И сега 2021 година началото на февруари месец, от 4 до 6 февруари – второ издание, но самостоятелно, мащабно с пълен формат на целия спектър на продукти, услуги и технологии и за ритейл сектора. Тоест #Retailshow. Това, което отново ни събра с теб е, че ще даде много силен акцент именно на фона на годината, която отмина. И тази трансформация, която започва да се случва в тази индустрия на е-комерса, на дигиталните технологии, които посредстват, помагат да добавят стойност в продажбите на дребно.
Това ще бъде една доста интересна платформа, в която цялото многообразие ще присъства. Знаем, че е грандиозно многообразие от всякакви продукти и услуги, и офлайн, и дигитални. Да дадем възможност да могат на едно място да се съберат, да се видят. Бизнес клиентите, които са в този сектор, в ритейл сектора, които оперират, да могат да се ориентират по-добре, да могат да направят качествени контакти, да могат да прецизират различните продукти,технологии и неща, които може би ги интересуват. Тези, които могат да внедрят точно в този момент, когато е въпрос вече и на оцеляване в определени части на ритейл сектора. В други, ако изпуснеш сега тази вълна на трансформация, която в една посока е трансформация към технологии, от друга страна, това съкращаване на пътя на продукта на тези вериги на доставки, изпускат влака. Изпуснеш ли влака, отпадаш от пазара.
Може би едно здравословно прочистване се случва, но е болезнено и не е приятно за никого. Така че ние ще инвестираме в това да дадем платформа, да съберем на едно място ритейл сектора – доставчици на всички услуги и продукти в тази сфера в регионален мащаб, тъй като амбицията е да дадем възможност на всички компании от региона, на Балканите най-вече, включително и Западни Балкани, да покажат всички тези интересни продукти – ритейлърите, които имат. Тъй като не е само Китай мястото, което бълва непрекъснато продукти. И офлайн пак казвам за търговията и дигитални продукти има изключително много в региона и в Гърция, и в Румъния, и в Хърватска, в Полша, които са извън Балканите. Все пак да не забравяме и Турция, които са производители на много технологии и много оборудване за ритейл сектора, така че това предстои. Това е амбицията. Показвали сме досега, че когато си поставим такава амбициозна цел я постигаме. Така че мисля, че създаваме един страхотен формат, мащабен, в който ще могат да се представят.
Любомир Стоянов
И тук всъщност идва нашата роля, като организатори на eCommCongress, да направим връзката между офлайн ритейла и онлайн. И аз много съм благодарен за това, че е отправихте покана към нас. Виждайки наистина нещо, което е достигнало някакъв връх и разпознаваемст сред аудиторията. Конкретно за нашата част, това, което мога да разкрия е, че първият ден ще проведем седмия eCommCongress под шапката #Retailshow. Той ще бъде тук във Вашия Конгресен център.
Валери Рафаилов
Това е голямата новина – #Retailshow, издание второ. Първо самостоятелно от 4 до 6 февруари. Голямата новина е, че едновременно с #Retailshow, тук при нас в Конгресния център, се случва едно от най-значимите събития за електронна търговия в България. Както ти каза – утвърдено. Вече седмо издание предстои. И това е ключът към успешното реализиране на събития, защото взаимно двата формата си дават много. Освен че са в една и съща зона, създават добавена стойност едно към друго и същевременно таргетираме една и съща публика. И тази публика ще може с един куршум, посещавайки и конгреса, съответно и офлайн събитието, което е търговско изложение, да може да получи много информация – професионална и да обмени нетуъркинг, който ще се случи между тези субекти на пазара, което мисля, че е страхотна новина.
Любомир Стоянов
Такова нещо не е правено.
Валери Рафаилов
Няма аналог на тези събития в България. Така че, да.
Любомир Стоянов
Аз се радвам, че двете събития могат да дадат много стойност, защото ние конкретно с електронната търговия, електронните търговци, познаваме абсолютно всички, които са в бранша в България и извън България. А Вашето търговско изложение е супер полезно за всички, които са в този сектор, защото,както ти спомена, не само технологии се показват, но и контакти, реални с хората, които се занимават с това всеки ден. Буквално, ако си един прохождащ, а дори и да не си прохождащ, може да видиш конкуренцията какво прави. И това според мен е много ценно в такива ситуации.
Валери Рафаилов
Да може да пипнеш това, което искаш. Това, в което трябва да инвестираш, защото в край на сметка, най-лесно е да видиш нещо в интернет, да се свържеш с доставчик, било то продукт или услуга. Дори може да тестваш, ако е някой дигитален софтуер или каквото е, там дори е малко по-лесно. Може да го тестваш и онлайн реално, но съвсем лично е, когато, може да е все още старомодно, но когато инвестираш в по-сериозни средства в твоя собствен бизнес. Би предпочел да познаваш в някаква степен доставчика отсреща на услугата. Затова едно такова онлайн събитие, търговско бизнес събитие, каквото е изложението, продължава да има този ефект върху развитието на индустриите, който има и до момента. Това е индустрия с над 100 години история и устоява през всякакви кризи и всякакви други форми на договаряне. Това продължава да е нещо, което помага на бранша да се развива.
Любомир Стоянов
И освен food ритейла, като част от големия ритейл, в момента фууд ритейлът може би е единственото, което не успя чак толкова много да се засегне, т.е от храната винаги ще се нуждаят хората.
Валери Рафаилов
Храната и алкохолът, по последно проучване, което на скоро ми попадна, е единственият продукт, който е увеличил стойността в потребителската кошница на българина по време на карантината, за който се е увеличил разходът – всички останали са с намален разход, вклюително и алкохолът. Така че, да, храните, алкохолът, тъй като фууд ритейлът включва и всичко, което е храна. Но в случая това е браншът, който по-малко в някаква степен беше засегнат. Да, ресторантите затвориха, но въпреки това, по-кратък ефект имаше. Както бързо се затваря нещо, така и бързо започва да се възстановява, защото хората няма да спрат да ядат. Затова лежи вкъщи два месеца карантина. В момент, в който се отваря, виждаме – пълнят се ресторантите, заведенията. Няма как да бъде същото, обаче, с останалата част от ритейл сектора. Има неща, от които можеш да се лишиш и по-бавно ще влезеш обратно в ритъм и ще се възстанови. Фууд ритейлът е един от сегментите, но искаме и целия спектър на търговията на дребно да можем да покажем. И тук съответно фешън ритейла, който обаче най-много пострада, там е много тежко положението. Ще се опитаме да подадем ръка на този сектор. По някакъв начин да им дадем възможност без да се налага да инвестират в нещо, да достигнат до информация. Дори и с платформа за показване на проблемите при тях в сектора. В тази връзка предстои да си партнираме малко повече и с българска ритейл асоциация, която основно в този сектор помага.
Ти знаеш, аз имам бекграунд по отношение управление на маркетинга на МОЛ София и Галерия Бургас. Консултирал съм още една дузина други молове в България през годините. Вярвам и ще опитвам да бъда и полезен по някакъв начин и на тази част от ритейла. Както и всичко, което е свързано с оборудване, продукти, POT и POS материали, които имат отношение, както във food ритейла, така и в стандартния ритейл. В модерната търговия, така наречената на тези големи и малки, зависими, независими вериг, международни и локални супермаркети
Любомир Стоянов
Аз по-рано гледах картата на залите. Всъщност #Retailshow ще бъде четири или шест?
Валери Рафаилов
Почти четири зали. Казвам почти, защото всъщност ритейл в целия му спектър ще изпълни първа, втора и трета зала. Като от трета до четвърта зала започва една трансформация, която е с тази част от ритейла, която са рекламните технологии, маркетингови инструменти и офлайн и онлайн. Както казах, POT и POS материали и така нататък, които всъщност са и предмет на един друг наш формат, който развиваме през годините – Copis, който е за рекламни технологии. Правим една симбиоза, започвайки прехода от трета зала към четвърта, която ще бъде зоната на тази Copis. Тази година, 2021, пак 4 и 6 февруари, където ще се презентират всички технологии за печат, дигитални и други инструменти, които са именно в полза основно на ритейл сектора.
Любомир Стоянов
Всъщност ние ще сме Digital Village, което прави връзката между дигиталните, офлайна и онлайна.
Валери Рафаилов
В центъра на събитията. Там, където се сблъскват двата свята на офлайн технологиите и дигиталните технологии. Създаваме, така нареченото дигитално село, което е гореща точка, със сцена, на която ще се случват така непрекъснато,през цялото време на изложението и трите дни. Презентации, казуси, изследвания и всякакви чисто практически примери, които всеки един бизнес (дигитален) може да покаже. Как всъщност посредства тази трансформация и как се случва този бум на е-комерса като цяло в последните месеци и години. Така че това е сцената на Digital Village, на която всъщност ще покажем най-новото от технологиите, именно за ритейл сектора и електронна търговия.
Любомир Стоянов
И точно до тях пък ще бъде този перфектен склад, за който си говорихме с теб. Перфектният склад, едно място, което може да бъде направено по такъв начин, че да ти е удобно и бързо, да спестява пари и стоката да отива навреме до хората.
Валери Рафаилов
Което е Showcase, защото то ще е една много интерсна зона, която ти самият имаш участие във форматирането на това, т.нар. Future shop – зона, в която показваме конкретни продукти и технологии в реално време, работещи в тази зона. Тоест симулация на истински офлайн и онлайн магазин и как се случва движението на стоки, обслужване на клиенти. С какви продукти и най-вече, това, което ще е най-интересното, разбира се, тази космическа технология. Как без реално да има намеса на човек, ти правиш идеална връзката между търговеца и цената на дрехи, границата без да се дава никаква възможност за промени по трасето. С този индивидуален склад, в който всичко се записва, всяка една стъпка от подготовката на продукта, е абсолютно документирана в реално време.
Любомир Стоянов
Тоест ние ще покажем как може офлайн ритейлърите, които още нямат електронна търговия и нямат онлайн магазини, по какъв начин могат да ескалират бързо, така че да започнат да продават онлайн. И в случаи като Covid-19, както беше в началото, много голяма част от търговските вериги нямаха онлайн магазини. В момента виждаме, че Т-Маркет, МЕТРО започнаха повече да продават на крайни клиенти с техния онлайн магазин в София. Тоест как наистина да се възползват от ситуацията, така че да направят още един канал за продажби, който в случая може да се окаже по-силен, отколкото е офлайн каналът.
Валери Рафаилов
Това е онзи силен момент и добавена стойност, която и eCommCongress заедно с #Retailshow на сцената на Digital Village. И на 4 февруари по време на самия конгрес и следващите дни по време на #Retailshow, пренасяйки се на сцената на Digital Village, ще се покаже точно това. Ще се даде възможност дори на тези, които вече закъсняли и не са успели все още да суфистицират достатъчно, тъй като вече почти няма офлайн търговци, които да не са направили стъпки по отношение на това да могат да продават и дигитално. Но поне вече да могат да използват максимално възможностите на технологиите, за да подобрят този процес. Това за мен е голямата борба – да се използва максимално потенциала на технологията, защото проблемът е именно в онзи назрял етап, в който – да, модерно – дай ще продаваме онлайн, обаче … Взимаме или правим някакъв електронен магазин, но той не работи добре, създава повече проблеми, отколкото решава и опасността по-скоро да тръгнеш не добре спрямо клиентите си е по-голяма, отколкото да подобриш продажбите си, да добавиш стойност в такива моменти, в които онлайн канала работи по-добре. Поради обективни и субективни причини, както бе в тази година с Covid кризата, карантина, затваряне на обекти и т.н.
Любомир Стоянов
Така е и от друга страна хората, които са производители, могат да видят опаковките, да видят по могат да изглеждат по-красиви и да хващат окото, как могат да направят електронната търговия наистина следващото стъпало за своя бизнес. Защото знаем, че малките производители обикновено нямат такива големи финансови възможности да инвестират в брандинг и т.н. Конкретно на Copis, те ще могат да видят тези технологии и да се докоснат до тях.
Валери Рафаилов
Именно. Да, ние там на Copis сме приготвили доста други изненади. По отношение на такива съпътстващи инициативи и продукти, а също семинари, както и едно предизвикателство, което за втора година ще направим, но това не е сега темата – да може по-скоро на малкия и средния бизнес да се даде възможност. Той да има възможност за достъпност до технологии и до по-добро презентиране на продуктите си, защото знаем, че това е въпрос на много инвестиция. А всъщност има начини да стане и с не толкова голяма инвестиция, просто трябва да достигнеш до правилната информация и правилните доставчици на такива услуги, както ти каза.
Любомир Стоянов
Тоест ние на #Retailshow можем да покажем как стартиращите търговци да покачат летвата. Тези, които не са стартирали – да се качат на последния влак. Той никога няма да е последен, но колкото повече закъсняват, толкова повече губят. Според мен, който не инвестира в онлайн канал в момента, губи пари.
Валери Рафаилов
Времето е пари – това клише в случая тази година е изключително актуално, защото трансформацията наистина е за дни, за часове. Динамиката в момента е много важна и ако по-бързо се адаптиратш, по-бързо ще преминеш през това, което се случва и няма да си зад борда. Тоест онова здравословно в някои аспекти прочистване, което ще се случи във всеки един пазар с индустрия, сегмент, който е засегнат от тази глобална криза, вследствие на определени процеси. В край на сметка, колкото и здравословно, то е болезнено и затова критично важно е в момента да се даде възможност, да се видят всички инструменти, които могат да помогнат за тази трансформация. А какъв по-добър начин и момент и платформа за това, от едно изложение съвместно с конгрес, който събира експертите в бранша и се обменя с огромна скорост много информация – експертна и технологична.
Любомир Стоянов
И контакти.
Валери Рафаилов
Контакти най-вече.
Любомир Стоянов
Да обобщим все пак за зрителите – #Retailshow 4-6 февруари.
Валери Рафаилов
Да, точно така. 2021 година.
Любомир Стоянов
На 4ти февруари – eCommCongress, като част от #Retailshow. В програмата двете големи събития си съпътстват. Същевременно освен eCommExpo, което се провеждa с eCommCongress, който ще е в Конгресния център, ще има много компании, които са свързани с електронната търговия, ритейла в Digital Village цели три дни. Не е само един, а цели три дни. Ще има един кошер на идеи и хора търговци и маркетолози, които просто подават ръка и ще си помагат.
Валери Рафаилов
Именно, освен това в частта с Digital Village имаме и зона, която е фокусирана върху старт-ъп бизнесите в технологичния сектор. Така че ще дадем пак платформа на тези стартиращи компании – технологични, които все още нямат този финансов ресурс да се презентират по- сериозно на такива публични събития. Ще им дадем възможност да могат, да го направят на една такава сцена, която е по-скоро алтернативна като място за представяне.
Любомир Стоянов
И за да завършим с нещо позитивно – моля те кажи ми: Тези хора, които тепърва ще изграждат своята маркетинг стратегия, какво трябва да направят?
Валери Рафаилов
Да рискуват и най-вече да се информират. Това, което е изключително важно, е да се взимат информирани мениджърски решения, защото тогава, когато си информиран за естеството на процеса, който управляваш или който искаш да управляваш. Много е важно ти да управляваш процеса и същността му, а не той теб. Ако си информиран, тогава рискът е оправдан и не е такъв, който да те доведе отвъд крушението, така че да не се страхуват да рискуват, но винаги да бъде на база информираност, достатъчна за процесите. Защото в други случаи е блъскане на глава в стената, чупене. Аз имам един много любим израз, негативен опит, споделян с колеги в бранша и като цяло в други професии. Има една такава нагласа – да правим едно нещо, следваща година го правим същото, но очакваме друг резултат. В един момент не се случва другият резултат. Ние се чудим и си казваме: „По дяволите, какво стана!? Защо няма този резултат?“. Следващата година – пак правим същото нещо, отново очакваме друг резултат, отново не го получаваме. Отново се очудваме, че сме го получили и така се продължава и продължава, защото е въпрос на тази липса на информираност. А липсата на информираност идва от мързел. Трябва да си малко по-активен, да не те мързи да търсиш, да намираш нови решения и нови подходи по-скоро за решенията.
Слушайте още:
Последвайте eCommCongress в социалните мрежи Facebook, Instagram и YouTube.
Comments are closed.