Днес ще споделя нещо, което е промяна на играта в сферата на маркетинга в Instagram, но първо ще ви задам един въпрос. Работите ли с инфлуенсъри? Потребителите на Instagram изпращат над 400 милиона съобщения до бизнеса всеки ден. Те отговарят на истории, питат за продукти, искат да знаят повече за това как да работят заедно и т.н. И докато фирмите получават такива съобщения 24 часа на ден, те обикновено отговарят само на DM за няколко часа на ден.
В този епизод ще научите как да използвате автоматизацията на Instagram за директни съобщения за рационализиране на бизнес комуникациите в Instagram.
Aбонирайте се за подкаста чрез Вашето любимо приложение за слушане на подкасти: Apple Podcasts, Google Podcasts или Spotify или RSS feed-a ни във всяко друго приложение.
Ето текста на целия епизод:
Любомир Стоянов
Преди няколко дни гледах интервю на Mike Yan изпълнителния директор и съосновател на Manychat. И той сподели нещо голямо, което може би сте чули. От 2 юни Manychat вече има автоматизация за лични съобщения в Instagram.
Защо това е важно?
Защото Инстаграм прави 36% от оборота от реклами във Фейсбук.
Защото Инстаграм има над 50 милиона бизнеса, които го ползват.
Според него до 2 години Instagram ще бъде водещата платформа, защото всяка година се удвояват приходите от нея.
Ето един цитат, който той изрече: “Ако нямаш продукт или услуга там – все едно те няма за определена група от обществото. Ако едно време трябваше да имаме уеб сайтове, то сега поколение Z търси в Instagram. То трябва да може да ви намира, да ви тагва, да Ви изпраща съобщения.”
В момента трябва да имате повече от 10 000 последователи за да можете да използвате тази функционалност.
От средата на юли ще могат да се възползват тези с 1000 до 10 000 последователя и след 3 август ще може да се ползва дори от профили с малко последователи.
Какви възможности биха се открили пред вас?
Могат да се правят автоматични отговори на лично съобщения, ако Ви отбележат в “стори”. Най-елементарното нещо е да направите няколко благотворителни изречения, които да се сменят на произволен принцип и да бъдат изпращани. Представете си колко по-ангажирани ще бъдат хората, ако любимата им звезда им каже – хей благодаря, че ме отбеляза!
От наблюдения проведени с бета тестерите става ясно, че сторитата стават още по-ангажиращи за аудиторията.
Друга възможност е да създавате “ключова дума”, която стартира чата при писане на лично съобщение. По този начин инфлуенсърите могат да кажат на своята аудитория например “Напишете ми думата е-книга като лично съобщение” и ще получите моята безплатна електронна книга за веган рецепти. Или абонирайте се за моя куриран бюлетин на тема маркетинг като напишете “Бюлетин” като лично съобщение.
Малки бизнеси като фризьорски салони, бръснарници, масажни студиа, биха могли да интегрират автоматизация за запазване на час без намесата на човек. По този начин ще се спести изключително много време. А както знаем Manychat има интеграция със Stripe и може да се пусне директно плащане с кредитна или дебитна карта.
Откриват се невероятни възможности пред маркетинг мениджърите, колаборациите с инфлуенсъри и т.н.
Едно от неудобствата, които трябва да отбележа е, че имате на разположение само 24 часа да изпращате съобщения на потребителя чрез автоматизацията. Както знаете това правило го има и за чат ботовете в Месинджър, така, че не болка за умиране както се казва.
След като изтече този период единственият вариант да комуникирате с този потребител е в ръчен режим.
Макар това ограничение да съществува, възможностите за изграждане на e-mail списъци се улесняват, защото потребителите няма да напускат Instagram и няма да се разсейват толкова бързо. Имайки техният e-mail след това можете да изпращате колкото желаете съобщения.
Това е връзка към 12 урока подготвени от Manychat за това как да свържете акаунтите и да направите проста автоматизация. Важно е да отбележа, че акаунта трябва да бъде бизнес профил.Какво значи това?
Значи, че вашата бизнес страница във Фейсбук трябва да бъде свързана с профила в Инстаграм.
Aбонирайте се за подкаста чрез Вашето любимо приложение за слушане на подкасти: Apple Podcasts, Google Podcasts или Spotify или RSS feed-a ни във всяко друго приложение.
Слушайте още:
Последвайте eCommCongress в социалните мрежи Facebook, Instagram и YouTube.
Comments are closed.