Електронната търговия в България се развива с добри ръстове. Голяма част от търговците, обаче, зависят от един канал, който отговаря за голяма част от приходите им – Facebook. Безспорно в момента цената за привличания трафик от Facebook е по-ниска за стоки и услуги в България, отколкото, ако трябва да се съревновавате на пазарите в Англия или САЩ, например. Възможността за точно таргетиране е голямо предимство пред останалите рекламни мрежи. Не е хубаво да слагате всички яйца в една кошница. Обърнете внимание и на другите канали за реклама и най-вече – стремете се да увеличите броя на поръчките от вече пазарувалите от Вас потребители. Има много начини за това. Но нека се върнем на основната тема:
Вероятно можете да минете курс (бил то и онлайн) за рекламиране във Фейсбук, но докато не изхарчите първите „свои пари“ в мрежата не можете да кажете, че разбирате как се ползва „Business manager“ или как се пуска реклама. В тази кратка статия ще опишем няколко неща, които оказват положително влияние върху CTR (click trough rate) и подобрения трафик, който може да генерира рекламата, а и като цяло поведението на бранда в социалната мрежа.
- Реклами, които показват продукт и обясняват как се ползва или показват постигнатия „желан“ резултат са много по-кликваеми.
- Рекламите трябва да предизвикват емоционална реакция. Най-малкото, когато рекламата се покаже в потребителския поток и даден потребител спре да скролира на нея, това се брои за „engage“ – тоест интеракция. По-висока интеракция, повече показвания, повече трафик.
- Нещо оригинално. Да, сега е модата на „диагоналите“, контрастните изображения и т.н. Потребителите вече са срещали какви ли не реклами, така че се опитайте да постигнете различен от „Стандартния вид на визията“ на рекламата.
- За да привлечете потребители и да ги превърнете в клиенти, не се свенете да използвате „пиперливи“ заглавия. Те не трябва да са клик байт или да водят до заблуждение, но колкото по-нестандартни, толкова по-добре.
- Вярвате или не, Facebook и потребителите толерират повече реклами без ясен призив за действие (call to action). И въпреки тези реклами се представят по-зле.
- Задайте въпрос на аудиторията си. По този начин можете да насърчите разговори в секцията с коментари. Тези реклами, които са повече коментирани индикират по-високо качество, а този „Quality score“ е важен за алгоритъма.
- Добавете Emoji (емотикони) в текста на рекламата. Те водят до по-голямо откроение в потребителския поток, а по този начин, както казахме по-горе, ако някой се спре на рекламата, то тя е по-ангажираща. Все пак внимавайте съдържанието на рекламата да не стане „Египетски надписи в пирамида“.
- Следете своя „Quality score“. Намира се в https://www.facebook.com/страницата/quality/. Ако по някакъв начин е засегнат (има нарушения на community standards, спирани реклами и т.н.), то предприемете действия тези нарушения да бъдат отстранени. Ако рейтингът Ви падне до „Below average“, то вашите рекламни кампании ще станат по-скъпи и потенциалната аудитория, до която можете да достигате, ще намалее.
- Инсталирайте „Facebook pixel“ в своя уеб сайт. По този начин ще подобрите обмена на информация и анализите на аудиторията Ви.
- Алгоритъма на рекламите приоритизира позитивни ключови думи. Текстове с негативни послания достигат до по-малка аудитория.
- Снимки/видеа с лица, усмивки и емоционалност провокират повече реакции в потребителите. По този начин можете да увеличите рейтинга.
- Изображения, на които са показани мъже, жени (или семейства с деца), животни, планини и всичко свързано с природата се представят по-добре.
- Не настройвайте дневен бюджет или дневен лимит на рекламния акаунт. Въпреки това, следете рекламите, за да знаете колко сте изхарчили и да не стигнете до момент, в който да превишите кредитния си лимит.
- Ако Фейсбук не може да взима Вашите пари периодично, то Вашият рейтинг ще бъде намален. Внимавайте да имате средства в картата, която сте оставили като платежен инструмент.
- Ако рекламата Ви по някакъв начин е отказана, то вашият рейтинг ще бъде намален.
- Ако можете да си позволите около $100 на ден за харчене, то алгоритъмът ще Ви обича.
- Най-лесният начин за тестване може да бъде описан така: 2 кампании, 2 ад сета с 2 реклами във всеки, т.е. общо 8 криейтива.
- Страници с поне 5000 фенове рекламират по-добре и достигат до по-голяма аудитория. Опитайте се да привлечете фенове към своята страница с различни начини за ангажиране.
- Насочвайте трафика към целева страница или поне домейн, свързан по някаква причина с името на страницата.
- Използвайте видео формати. Фейсбук дава възможност да създадете видео от няколко картинки, ако нямате възможност да продуцирате истинско видео.
- Ако използвате видео – вградете в него субтитри. Много хора скролват и видеото тръгва само. Често попадането на видеото става в работно време. Хората не могат да чуят аудиото, но субтитрите могат да привлекат вниманието и потенциалният клиент да кликне на рекламата.
- Ако планирате по-дълга кампания с видео – направете 3 отделни видеа. Първото да бъде кукичка – да възбуди интереса. Второто нека бъде обяснително – как ще се подобри живота на потребителя. Направете така, че то да се пуска на тези, които са изгледали определено време първото видео или са направили интеракция с рекламата като лайк, коментар и т.н. Третото може да бъде напомняне за финален срок на кампанията, ограничени наличности или друго нещо, което цели да обере незавършените покупки от второто.
- Използвайте вертикални визии и истории. Все повече хора се ангажират със „Stories“, отколкото с реклами в потребителския поток. Затова наблегнете в продукцията на вертикални реклами и видеа.
- Включете CBO (campaign budget optimization) или иначе казано, при няколко криейтива след времето за „обучаване“ на алгоритъма (което отнема около 3 дни), по-голямата част от бюджета се пренасочва към най-успешната реклама с най-добри резултати. Все пак Facebook се опитват да Ви вземат всяка стотинка и колкото по-лесно става за крайния потребител, толкова по-добре.
- 93% от оборота на Facebook идва от мобилна реклама. Тоест забравете десктоп и се концентрирайте върху криейтиви за мобилни усторйства. Основната разлика в рекламите с картинки е какво има под снимката. На десктоп има заглавие и описание. В мобилната реклама има само URL адрес и заглавие. Описанието липсва. Когато правите реклама за десктоп, внимавайте да не повтаряте тялото на рекламата с началото. Когато правите реклама за мобилно устройство, изписвате всички важни неща в тялото. Също така, този текст, който се показва е по-къс на мобилно устройство спрямо десктоп. Трябва веднага да грабнете вниманието.
- Създайте група около Вашия бизнес. Фейсбук приоритизира съдържанието от групи, в които членуват потребителите. Там можете да давате допълнителна стойност за потребителите като съвети, тестване на нови продукти, получаване на обратна връзка и друго.
- Потребителски генерирано съдържание. Не откриваме топлата вода, но снимки на потребители, ползващи Вашите продукти и услуги с малко текст е страхотен начин да ангажирате аудиторията. Поискайте си референция.
- Създайте си чат бот. Може да отговаря на прости въпроси – например за работното Ви време, отговор на често задавани въпроси, телефон за връзка или наличност на продукт. Има десетки уроци и инструменти. По този начин ще можете да се фокусирате повече върху по-важното – да продавате своите продукти.
Comments are closed.