(50х3х52 = 7800). Звучи интересно нали? Следващите редове са точно за Вас.
Предполагаме, че всеки е попадал на данните, че голяма част от поръчките в онлайн магазините не биват завършени докрай. Това може да се дължи на много фактори (дизайн, ползваемост, скрити условия, недостатъчно информация и т.н.). В интерес на всеки търговец е техния брой да бъде намален. Голяма част от софтуерите за онлайн търговия притежават опция за следене на изоставените кошници и именно това е малкия коз, който търговците могат да използват, когато се налага. Как се случва това технически не е обект на тази статия – за това си има специалисти, които можете да попитате.
В следващите редове ще разгледаме различни варианти за оптимизация на процеса и докарване на доходи именно от изоставените поръчки. За да минимализирате процента на изоставените кошници Ви препоръчваме изпълнението на следния чеклист:
- Уверете се, че имате хубави и ясни снимки на продукта, който продвате (тази статия е полезна по въпроса);
- Уверете се, че сте изтъкнали всички положителни качества на продукта;
- Уверете се, че сте обявили и посочили видно и ясно всички допълнителни такси, които могат да бъдат начислени
- по време на пазаруването (например сумата за доставка, данък и тн.);
- Уверете потребителя, че пазаруването при Вас е сигурно (членове сте на асоциация, имате удължен срок за рекламация, партнирате си с големи доставчици и тн.);
- Направете поръчката и изискваните лични данни максимално опростени (дори поръчка само с e-mail и телефон е достатъчна. После Ваш служител може да изиска данните за доставка допълнително). Друга разновидност на тази стъпка е да предложите регистрация с профил от социалните мрежи;
- Предложете максимален брой канали за разплащане.
След като изпълните този списък можете да тествате в рамките на един месец и да видите резултата – във всички случаи той е положителен.
Разбира се винаги ще се случи някой да не завърши поръчката си докрай и да остави добавени в кошница продукти – имал е желание да ги закупи, но поради някаква причина се е отказал. Tук на ход идва опцията за проследяване на изоставените кошници/колички (или както се нарича в софтуера дадената опция за добавяне на продукти в списък за пазаруване). След като бъде изоставена пазарската кошница/количка можете да направите няколко неща.
Тук важното е, че трябва да знаете кой клиент я изоставя (има оставен e-mail или телефон за връзка или можете по някакъв начин да го индентифицирате):
- Когато знаете e-mail адреса на потребителя, който е изоставил кошницата можете да изпратите напомнящ мейл, че е изоставил своята кошница до 24 часа след напускането на онлайн магазина Ви.
- След два дни можете да изпратите напомнящ мейл, че покупките ще бъдат изпратени веднага щом потребителя ги заплати.
- В случай, че и този мейл не успее, можете да изпратите трети персонален мейл с купон за отстъпка, ако поръчката се финализира близките 24 часа.
Когато имате оставен телефон за връзка можете да позвъните и да напомните за незавършената поръчка. Бъдете учтиви и любезни, предложете някакъв малък подарък към вече оформената поръчка, или приложете похвата с промо кода, който изтича следващите 24 часа.
Данните в глобален мащаб сочат, че търговците, които следят изоставените кошници са по-успешни и отбелязват по-високи доходи от своите онлайн магазини. Може би това ще Ви отличи от конкуренцията, а може би тя вече ползва този похват и трупа повече пари?
Comments are closed.