Споделям 21 съвета, които оказват положително влияние върху CTR (Click Trough Rate) на вашите Фейсбук реклами. Използвайки ги ще достигате до повече потребители като същевременно може да намалите сумата на съответните кликове. По този начин ще успеете да достигнете до по-голяма аудитория или да оптимизирате разходите и да ги пренасочите в друг тип реклама, обслужване или друго. Повече ще разберете в епизода.
Aбонирайте се за подкаста чрез Вашето любимо приложение за слушане на подкасти: Apple Podcasts, Google Podcasts или Spotify или RSS feed-a ни във всяко друго приложение.
Ето текста на целия епизод:
Любомир Стоянов
Фейсбук е един от най-големите източници на трафик за онлайн търговцитe. Това е много добре, но е хубаво да не слагате всички яйца в една кошница, както е старият израз. Хубаво е да разделите своите ресурси в различни канали, било то имейл маркетинг,Фейсбук реклама, Гугъл реклама, реклама в рекламните мрежи, като „Изи адс“ или други и съответно да направите повече и различни канали, чрез които хората да посещават Вашия онлайн магазин. Но нека се върнем на основната тема, а именно какво може да направите с Вашите реклами, за да се показват на повече хора и да има повече кликове на тях?
Като начало, рекламите, които показват продукти и обясняват как те се използват или показват постигнатия ефект, който може да се получи чрез използването им, биват високо оценявани. В момента видеата, които се пускат като реклама във Фейсбук имат изключително добър рийч, защото Фейсбук се опитва да наложи този формат и подбутва повече такива реклами, сравнено с тези, които са само с картинки. Рекламите трябва да предизвикат емоционална реакция, когато рекламата се покаже в потребителския поток и даден потребител спре да скролира и тя остане на неговия екран.
Това са или интеракт, по-високата интеграция означава повече показани и съответно повече трафик, който може да генерира. По този начин показвате, че сте успели по някакъв начин да грабнете вниманието на потребители, специално на вашата реклама. Нещо оригинално, което можете да направите? Да, в момента има мода на диагоналите. Различни линии, които са по диагонал спрямо картинката. Различни форми, които съдържат ромбове, триъгълници, също са добре дошли във Вашата визия за рекламата, ако тя бъде картинка. Съответно и картинката, която седи преди да се стартира някое видео – също може да включва такива елементи, така че тя да бъде по-кликваема.
За да привлечете потребители и да ги превърнете в клиенти, не се свенете да използвате и пиперливи заглавия. Разбира се, те не трябва да бъдат кликбайт или да водят до заблуждение, тъй като хората могат да докладват Вашата реклама, тя да бъде спряна от Фейсбук или още повече – акаунтът Ви да получи някакво наказание за това.
Нещо, което води до повишаване ангажираността на самата реклама е да зададете въпрос. Когато накарате хората в рекламата да оставят своя коментар под нея или да направят някакъв тип интеракция с нея, вие вдигате Quality score-a на рекламата. Съответно алгоритъмът разбира това и изкарва Вашата реклама на все повече хора.
Добавянето на емоджита в текста на рекламата също е добра практика, като по този начин хората са свикнали да изразяват своите настроения или пък това да им грабва вниманието, тъй като фийдът във Фейсбук в повечето случаи е картинки и просто текст, а когато има и някакво емоджи – това е нещо по-различно и прави впечатление на хората.
Все пак внимавайте съдържанието, което е изписано вътре да не стане като йероглифите от египетските надписи в пирамидите, защото това може да бъде неразбираемо за хората. Много е важно да следите своя Quality Score, който може да намерите на адрес Facebook.com/вашата страница/quality/.
Ако по някакъв начин този Quality score е засегнат и има нарушения на community стандартите, спрени реклами заради различни неща, които могат да са смущаващи. По този начин Вашият Quality Score може да бъде понижен и съответно трябва да предприемeтe действия, по които да изчистите тези нарушения, така че да възстановите Вашето добро име, тъй като Quality Score-ът реално е Вашата репутация във Фейсбук относно рекламния алгоритъм.
Ако рейтингът ви падне под Bellow average, то Вашите рекламни кампании ще се оскъпят, а потенциалната аудитория, до която ще достигат ще е по- малка, а това не е във ваш интерес.
Много важно нещо е да инсталирате Фейсбук пиксел в своя уебсайт. По този начин ще можете да следите какво правят хората на Вашия сайт. Съответно обмена на информация между Фейсбук и рекламите, които се показват на хората ще бъде по-добър и в общия случай ще бъде печеливша ситуация за Вас. Алгоритъмът на рекламите приоритизира позитивни ключови думи, текстове с негативни послания достигат до по-малка аудитория – това предполагам е ясно на всички.
Снимки или видеа с лица, усмивки и емоционалност провокират повече реакции в потребителите. По този начин може да увеличите и рейтинга на Вашата реклама. Когато имате усмихната млада жена, която вдъхва увереност и удоволствие от това, което се показва на картинката.
Потребителите могат да взаимодействат с нея много повече. Изображения, на които са показани мъже, жени или семейства и деца, животни, планини, всичко свързано с природата също се представят добре. Казахме вече за усмихнатата девойка.
Друго важно нещо, което може да направите е да не настройвате дневен бюджет или дневен лимит на рекламния акаунт. Това се прави за първите няколко дни. Тъй като алгоритмите по-лесно биха се научили до каква аудитория да достигнете, вместо да се опитват да стигнат този лимит и да търсят по-сложен път до Вашата аудитория. Също така, ако Фейсбук не може да взима периодично Вашите пари, то Вашият рейтинг също ще бъде намален. Това вече е свързано с плащанията, които се правят. Тоест следете кредитния лимит на Вашите кредитни карти, ако имате такива или все пак наличностите, които са в дебитните Ви карти също да бъдат достатъчно големи, така че когато Фейсбук взима парите си за своята реклама – да няма проблеми, да няма спрени плащания.
Ако можете да си позволите около 100 долара на ден за харчене, то алгоритъмът ще Ви обича много. Разбира се, това е препоръчително, 100 долара наистина са една доста висока сума спрямо българските стандарти, но пък зависи от това каква стока продавате и колко големи са вашите маржове или така наречената печалба. Най-лесният начин да тествате може да бъде описан по този начин:
Две кампании, с два ад сета, с две реклами вътре. Общо 8 криейтива и на базата на тези 8 криейтива за 3 дни можете да видите кой от тях се представя по-добре и съответно накрая да оставите тези два, които водят до най-високи резултати. Има случаи, в които е много важно и по този начин ще видите кое копи и коя картинка събужда по-голяма ангажираност на аудиторията.
Също така, страници с поне 5 хиляди фенове се рекламират по-добре и достигат до по-голяма аудитория. Знаем, че в момента органичното достигане до аудиторията е много трудно, но може да повишите с редовни лайфове, които правите във Фейсбук. По този начин изпращате пуш нотификация към Вашите фенове. Те ще получат известия за това, че Вие сте на живо.
Разбира се, опитайте се да направите Вашето излъчване на живо много приветливо за самата аудитория, полезно и интересно. В никакъв случай то не трябва да бъде само рекламно, така че хората наистина да могат после да оценят и да направят някаква реакция към самото видео. По този начин също бихте могли да увеличите своята фен база и както казахме страници с над 5 хиляди фенове се рекламират доста по-лесно отколкото тези, които нямат.
И докато сме на темата с видеата и лайфовете – опитайте се да вградите субтитри във Вашите видеа. Много хора нямат възможността да пуснат видеото със звук. По този начин, когато им се покаже във фийда – те ще видят субтитрите и могат да го оставят да се плейне и да го изгледат без да се налага те да слушат. Защото, ако са в офиса (което в момента в Ковид кризата не е така), но въпреки това хората се опитват да са тихи и по този начин да не пречат на околните. Субтитрите във Вашето видео биха спомогнали за това видеото да бъде гледано от началото до края.
Също така добър съвет е, ако планирате по-дълга кампания с видео да направите три отделни видеа. Първото да бъде кукичка, т.е да възбуди интереса на аудиторията. Кажете – ще постигнете тези и тези резултати. Второ, нека бъде по- обяснително, за това как ще се подобри живота на потребителя след използването на дадения продукт или услуга. Направете го така, че то да се пуска на тези, които вече са изгледали първото Ви видео или по някакъв начин са интерактнали с него.
По този начин се прави ефекта на натрупването. Аудиторията се запознава с вашия продукт и се изгражда доверие.
Тези хора могат да бъдат облъчени още по-силно с трето видео, в което трябва да има задължително някакъв тип краен срок, тревожност, т.е. нещо, което да накара потребителя, ако не направи действия в следващите примерно един-два часа, ден, два, три дни най-много или например Вашата оферта изтича, или този продукт повече няма да бъде на пазара, или остават няколко бройки от дадено нещо, което след това повече няма да бъде пускано в продажба. По този начин можете да накарате аудиторията наистина да вземе решение за покупка и да стигне до бутона „Купи“ във Вашия уебсайт, след като сте показали тези три видеа.
Важно нещо, което може да се каже е, че все повече хора използват Stories за рекламни формати. Първо, че много хора вече ги гледат, свикнаха с тях от Instagram. Вече се пренесоха успешно и във Фейсбук, така че правете и вертикални визии за своята реклама. Не е необходимо те да бъдат само квадратни, защото хората ги гледат и имат наистина много интеракции с тях.
Друго важно нещо, което можем да кажем е да включите CBO или Campagin Budget Optimisation. Tова е така нареченият автоматичен алгоритъм на Фейсбук, който се цели след обучаването да насочва бюджетите към най-успешната реклама, която постига най-добри резултати.
Все пак Фейсбук се опитва да Ви вземе всяка стотинка и колкото по-лесно става за крайния потребител чрез него да бъде случено това действие, толкова по-добре. 93 процента от оборота на Фейсбук идва от мобилна реклама, т.е. можете да се фокусирате върху форматите, които се показват на мобилни устройства, а не толкова върху десктоп, тъй като десктопа все по-малко значение има. Не, че хората не гледат на десктоп и не кликат на десктоп, но се забавляват в по-голямата си част, когато са на мобилни устройства. Можете да се фокусирате върху форматите, които са мобилни устройства. Основната разлика е в това какво се показва под самото видео или картинка. На десктоп има заглавия и описание.
В мобилната реклама има само поле за URL адрес и заглавие. Описанието липсва, когато правите реклама за десктоп, внимавайте да не повтаряте тялото на рекламата с началото, а когато правите реклама за мобилно устройство, изписвайте всички важни неща в тялото. Текстът, който се показва там е доста по-къс и затова внимавайте каква част от него се чете наистина на мобилни устройства, защото в него трябва да е основната сентенция на рекламата.
Друг начин, по който можете да повишите Вашите реклами и взаимодействие чрез Фейсбук е да създадете група около вашия бизнес. Приоритизирането на съдържанието в групите е много силно в момента.
Можете да давате допълнителна стойност на Вашите потребители като съвети, тестване на нови продукти, получаване на обратна връзка. Можете да забавлявате своята аудитория, може да им споделяте например рецепти (ако става въпрос за хранителни продажби или продукти, които се използват в хранителната индустрия) и по този начин да изградите малкото общество около Вашата компания.
Също много силен фактор, който може да повиши вашите продажби е да намирате потребителско генерирано съдържание. Този похват, разбира се, е доста стар. Не можем да кажем, че е измислен скоро, но ако успеете да накарате Вашите потребители да генерират съдържание – например снимки или видеа, видео ревюта на продукти, отзиви за използването на Вашите продукти и т.н. и ги споделяте във Вашата социална мрежа, тези видеа, продукти и ревюта да бъдат споделени на останалите хора, които Ви следват – това би повишило Вашата позиция на експерти, на добри търговци и на полезността на Вашите продукти.
Последното нещо, което ще обсъдим в подкаста днес, е възможността за създаване на чат бот. Той може да отговаря на прости въпроси, например работното време на Вашия магазин, да отговаря на често задавани въпроси, които получавате по телефон или през контактната форма във Вашия онлайн магазин. Това могат да бъдат условията за доставка, условията за транспорт, гаранционни условия и всяка друга полезна информация, която Вашите посетители на сайта и вашите клиенти редовно питат и задават въпроси за тях.
Съответно този чат бот може да бъде Ваш виртуален асистент и да освободи ресурс, чрез който Вие можете да се фокусирате върху по-добрия маркетинг, по-доброто обслужване на клиентите или да правите нещо друго свързано с бизнеса, което да доведе до повече продажби.
Aбонирайте се за подкаста чрез Вашето любимо приложение за слушане на подкасти: Apple Podcasts, Google Podcasts или Spotify или RSS feed-a ни във всяко друго приложение.
Слушайте още:
Последвайте eCommCongress в социалните мрежи Facebook, Instagram и YouTube.
Comments are closed.