Възможно ли е да постигнем 88% CTR и да повишим продажбите многократно?
Отговорът не е просто „Да“. Отговорът е „Да, и не е скъпо!“
Как TEDxKatowice постигат 88% CTR и разпродават събитието си за 30 минути? Как ANSWEAR излитат със 124% по-висок Conversion Rate? Как RESERVED конвертират 40% от изпратените ваучери с отстъпки?
Тайната рецепта се казва: „добре планирани и правилно изпълнени SMS кампании“. И тук вероятно ще си кажете: „SMS ли?“ Защо да ползвам old-school инструменти при наличието на Facebook, Instagram, TikТok и какви ли още не модерни канали? Отговорът е простичък: ако искате да продавате, SMS-ът “is a must have”.
Какво е SMSAPI.bg?
Както подсказва и името на услугата, това е платформа за бизнес SMS и нотификационни услуги. SMSAPI е изключително разпознаваема и използвана услуга от маркетолозите в Европа, а отскоро официално стартира и в България. Към момента има над 7500 компании в световен мащаб за електронна и традиционна търговия, публични институции, софтуерни доставчици и много други индустрии, които използват услугите на SMSAPI. Сред тях са Mercedez-Benz, DHL, ING и много други.
Онлайн търговията се развива с мощни темпове през последните години. Към днешна дата над 42% от потребителите в страната ни пазаруват активно именно по този начин и тенденцията непрекъснато се увеличава.
Можем да дадем още безброй примери, с които SMS съобщенията ще подобрят ангажираността на клиентите. Все повече маркетинг агенции допълват своя микс от услуги с SMS реклама, а тук ще изброим само 6 от многото причини да го правят:
Удобство
SMS-ът спестява време както на подателя, така и на получателя. Кратък е, предлага изчистена форма на комуникация, която в наситеното с картинки, видео и музика ежедневие, е все по-голямо предимство. Както казва една класическа маркетингова поговорка: „Ако можеш да предложиш нещо в 160 символа, значи офертата наистина си заслужава.“
Надеждност
SMS съобщенията пристигат независимо дали има интернет наоколо. Това го прави най-надеждният канал за комуникация, в сравнение с e-mail, Facebook, Instagram и всички други. А изследванията показват, че повечето потребители прочитат получения SMS в рамките на 5 минути след получаването му.
Рентабилно е – получавате висока възвръщаемост на инвестицията (ROI).
Въпреки това, което казват някои хора, SMS маркетингът е относително евтин. Мнозина правят грешката да сравняват цената на изпращане на 100 000 SMS съобщения с изпращане на 100 000 e-mail съобщения. Това е погрешен подход и трябва да се вземе предвид реалната цена. В случай на маркетинг по електронна поща (освен самите разходи за изпращане), има и разходи за създаване на съдържание, подготовка на темплейта, закупуване на графики. Дори ако имейлът е съставен перфектно, той достига само до определен процент от клиентите ви в базата данни. Процентът на потребителите, които след това са отворили и прочели съобщението, е много по-нисък.
Груповата SMS кампания към добре съобразена и целенасочена база данни обикновено има процент на отвореност над 90%. Ако изчислите цената и вземете предвид количеството отворени съобщения, ще получите истинска цена за достигане до получателите.
Много висока ангажираност
Това несъмнено е едно от основните предимства на SMS маркетинга. Степента на ангажираност (Engagement Rate) при SMS комуникацията в зависимост от продукта/услугата, може да варира от 20% до дори 70%! Класическата радио или телевизионна реклама може да има по-широк обхват, но предизвиква процент на ангажираност до 1,5%. При рекламиране в социалните мрежи пък можете да достигнете до стотици хиляди потребители, но едва 2-3% да кликнат на рекламата ви, за да научат повече и съвсем нисък процент от тях наистина да направят покупка.
Бързо време за реакция
Повечето съобщения се четат само за няколко минути. Има индустрии и маркетингови цели, които изискват бързи действия (например състезания, организирани по време на събития или кратки кампании като Черен Петък). Измеримостта е нещо, на което всеки маркетолог или собственик на бизнес от всякакъв размер трябва да обръща голямо внимание. Без анализ на основните статистически данни е трудно да се измери ефективността на определени действия и да се планира съответния маркетинг бюджет рационално. Благодарение на подробните отчети за доставка на SMS, които ще намерите във вашия профил в SMSAPI, можете лесно да анализирате ефективността на този канал.
Гъвкавост и много приложения на SMS
Текстовите съобщения могат да се използват в много и разнообразни индустрии, както и за различни цели. Можете да изпращате SMS съобщения за нова оферта, да изпращате кодове за отстъпки и да привличате клиенти в магазин. Друго често използвано приложение е SMS известия за абонати на различни услуги, както и двупосочна SMS комуникация, използваща отговорите на клиентите за проучване на техните мнения.
На картинката можете да видите и различни сценарии, в които да впишете SMS съобщенията.
Как работи SMSAPI.bg?
Платформата предлага на компаниите лесен инструмент за SMS комуникация чрез уеб интерфейс или API. А най-хубавото нещо е, че бизнесът има пълен контрол – сами может да управлявате бюджета си, тъй като услугата е предплатена. Можете да създавате текстови съобщения към клиентите, да ги сегментирате и добавяте нови абонати към базата си с данни. Можете да получите подробни анализи и още много други функции, които подобряват комуникацията с потребителите на ежедневна база.
- Съгласуван и интуитивен панел за управление, бързина на използване и постигане на целите;
- Възможност за водене на двупосочна комуникация с клиенти благодарение на виртуален мобилен номер;
- Ефективност и сигурност на платформата;
- Лесна интеграция на SMSAPI с различни видове софтуер чрез конектори като Zapier.
SMS маркетинга не е маркетинг панацея, но е доказано високо ефективен инструмент, особено за малкия и среден бизнес. Още повече, че с Privacy ограниченията от Facebook, Apple и другите гиганти e-mail маркетинг метриките много се изкривиха. Не можете да сте на 100% сигурни, че това, което виждате е реално отражение на голямата картина.
Спомняте си, че преди 2 години можеше с едно изпращане на Facebook Messanger бот да достигнете до много потребители – бързо с голям Open Rate. Вече тази „вратичка“ отдавна е затворена. Затова все повече хора се обръщат към SMS комуникация. Решенията, които предлага платформата на SMSAPI са бързи, лесни и най-важното – резултатни и достъпни. В ерата на масова информация, BIG DATA и фалшивите новини, като че ли колкото по-семпли са посланията, толкова са по-въздействащи.
Предимството на платформата, е че не сте обвързани с абонамент. Зареждате профила си с минимум 30 лева (за които ще получите около 270 SMS-a) и започвате да изпращате. Няма период на валидност на сумата. Можете днес да изпратите 20 SMS-а, а след 14 месеца още 50. И така докато не изхарчите парите.
Като наши читатели ще получите 15% отстъпка от първото си зареждане на кредити за платформата. При регистрация в полето „Препоръчителен код“ напишете ECOMMCONGRESS. Цената за SMS в България е 9ст. без ДДС за всички мобилни оператори, което си е направо евтино с оглед на това, че над 80% от доставените SMS-и се отварят до третата минута от получаването им. И най-важното – няма папка СПАМ.
Тази статия е част от прогрмата за препоръчани партньори на eCommCongress. В нея взимат участие проверени бизнеси с качествени услуги, които екипа на eCommCongress е тествал. Смятаме, че тези бизнеси и инструменти могат да бъдат в помощ на всеки онлайн бизнес. Включете се в програмата като пишете на info [@] ecommcongress.bg (без скобите).
Comments are closed.