Вероятно вече сте чували израза, че съдържанието е цар. Истината е, че в днешно време видео съдържанието наистина е заело трона.
YouTube е втората по известност в света търсачка след Google.
Имайте предвид, че 86% от маркетолозите в света споделят, че използват Видео в маркетинг микса си. Тази цифра е била едва 61% през 2016 година. Консумацията на видео онлайн е по-висока от всякога.
И ако Вашите клиенти искат видеоклипове, какво трябва да направите? Дайте им каквото искат! Продуцирайте видео съдържание. Освен да зарадвате своята аудитория, предоставянето на Вашият онлайн магазин със силно присъствие в YouTube има и други предимства, които ще изброим.
- Все още е сравнително евтино. Въпреки това, което може би си мислите, това не е скъпо. Обикновено се смята, че наличието на канал в YouTube изисква голяма инвестиция поради инструментите, които трябва да използвате, за да записвате професионално… Но истината е, че можете да записвате в HD режим с всеки текущ смартфон (и това е повече от достатъчно). Корпоративното видео се нуждае от повече работа. Но само за да обясните продукта си по лесен и приятелски начин, използването на това, което вече имате в джоба си, е повече от достатъчно.
- По-лесно е, отколкото си мислите. Не ви трябват разширени инструменти за редактиране или за да сте професионалист. Всъщност видеоклиповете в YouTube без подобно корпоративно усещане обикновено работят по-добре, тъй като се възприемат като по-приятелски и по-прозрачни.
- Помага на SEO. Google не пренебрегва нарастващия процент на потребление на видео и винаги показва няколко видеоклипа на страницата с резултати. Тъй като все още има повече писмено съдържание, отколкото видеоклипове, е по-лесно да получите по-добра позиция с видеоклип, отколкото на текстова страница. Освен това видеоклиповете ви помагат да подобрите съотношението на степента на отпадане и времето, което хората прекарват на Вашия онлайн магазин.
- Насърчава доверието. Виждайки, че онлайн магазина има канал в YouTube, потребителското доверие се увеличава. Вижда се, че имате лице, отношение към продуктите и клиентите. Придавате по-човешки вид на марката. За потребителите видеото предава усещането, че няма какво да криете. И това ви дава по-голяма достоверност, отколкото ако се криете зад някакъв корпоративен текст. В крайна сметка всички обичаме да знаем, че има човек от другата страна. Връзки се градят между хора.
- Ангажираност Нормално е YouTube да е един от каналите, който генерира най-много коментари и взаимодействия. Според това проучванията потребителите взаимодействат 6 пъти повече с марки, които са във Facebook. Хората обикновено мислят за YouTube като просто хранилище за видео, но всъщност това е истинска социална мрежа, както динамична, така и интерактивна.
- Продажби Всъщност добавянето на видео към Вашата продуктова страница има по-голямо влияние върху решението на човек да купи отколкото си мислите. Отново според проучванията – „64% от потребителите са по-склонни да купят продукт, след като са видели видеоклип“. Само това трябва да е достатъчна причина за стартиране на канал в YouTube за Вашия онлайн магазин.
Как да използвате YouTube за популяризиране на Вашата електронна търговия?
В следващите редове ще опишем как можете да се позиционирате в платформата и какъв тип видеа да правите за да направите бизнеса си по-атрактивен.
- Позициониране като експерт и познавател на материята. Когато създавате полезно и ценно съдържание, ще бъдете разглеждани като отправна точка във Вашата област. Представете си, че някой иска да си купи обувки за бягане. Според Вас от кого ще ги закупят? Магазин, за който току-що са научили, или магазин, от който са научили за техники за бягане или който ги е научил кои са най-добрите аксесоари за планински състезания? Това се нарича принцип на реципрочност. Чувстваме се в дълг, когато магазин ни помага по безкористен начин, така че когато можем, връщаме услугата.
- Употреба на вашите продукти Тук ще открием типичния пример за електронна търговия, която продава храни и която качва рецепти, използвайки продаваните продукти. Но всъщност има много повече. С видео е по-лесно да покажете продуктите си в комбинация с други, и следователно можете да продавате повече от един продукт едновременно. Например, ако имате онлайн магазин за дрехи или аксесоари, можете да покажете как да комбинирате тоалети с други аксесоари или етикет на поведение.
- Борба с негативната публичност Надяваме се, че никога няма да се налага да правите това, но ако марката Ви бъде засегната от случай на негативна реклама, YouTube предлага най-добрия сценарий, за да се обясните или да създадете видео, което дава Вашата гледна точка в ситуацията. Предполагаме си спомняте случая с Домино пица, когато клиент намери насекомо в пицата си или разяснителната кампания на Макдоналдс как всъщност се правят пилешките им хапки.
- Стрийминг в YouTube Друг начин за свързване с Вашата аудитория, който става много популярен в днешно време, е стриймингът (видеоклипове на живо). По време на тези сесии можете да провеждате уроци за това как да използват Вашите продукти или да отговорите на всякакви въпроси, които хората във Вашата общност могат да имат.
6 начина по които да популяризирате по-бързо YouTube канала си.
- Бизнеса Ви ще трябва да придобие самоличност.
Много често срещана грешка, когато започнете да заснемате видеоклипове, е да не се представяте. Винаги споменавайте кой сте и името на Вашия магазин в началото и в края на видеото. Винаги е добра идея да добавите воден знак с Вашето лого във видеоклиповете. По този начин дори да откраднат съдържанието Ви – ще се знае кой е източника на информация. - Бъдете последователни.
Ако искате да продавате повече, като използвате YouTube, трябва да бъдете готови за маратон, не спринт. Качвайте видеоклипове редовно и проддържайте едно темпо, което няма да Ви измори или да изчерпа ресурсите Ви. - Използвайте финални карти.
YouTube ви позволява да добавите CTA (призив за действие) във Вашите видеоклипове. Чрез карти можете да свържете видеоклипа си с други видеоклипове в канала си, с уебсайта си или директно с продукт. Картата е малка кутия, разположена в ъгъла на видеоклипа, към който можем да добавим връзка, която да бъде кликвана и да отведе потребителя на нов URL адрес. - Бъдете внимателни с описанията и заглавията.
Има специално SEO за YouTube, така че трябва да оптимизирате описанията на видеоклипа си с ключови думи, както и да добавите маркери към него. За да разберете как вашите конкуренти маркират своите видеоклипове, можете да използвате VidIQ или TubeBuddy. Това ще Ви помогне да позиционирате видеоклиповете си в YouTube според ключовите думи, които Ви интересуват и които са релевантни за Вашият онлайн магазин. - Измервайте с YouTube Analytics. Самият инструмент ви дава информация за всичко:
- Време за гледане
- Местоположение на потребителите
- Източници на трафик
- Средна продължителност
- Взаимодействия
- Кликвания върху карти
Анализирайте данните и решавайте въз основа на тях. Не се страхувайте, ако никой не гледа вашите видеоклипове до края – това е нормално. Ако обаче дори не достигнат средата, може да ги правите твърде дълги.
6. Изберете добре музиката, която ще ползвате.
Използвайте музика без авторски права, ако не искате YouTube да изтрива аудиото на видеоклипа или да накаже по някакъв начин канала Ви. Можете да намерите песни с Creative Commons лиценз в самия редактор. Ако не можете да се насочите към друга библиотека с подобни песни като Hooksounds, Epicemic Sound, Artlist.io и други.
Как да създадете видеоклипове за Вашия онлайн магазин?
Току-що стигнахме до точка, която със сигурност Ви плаши малко – запис на видеоклипа. Не се притеснявайте – не е нужно да сте Спилбърг, за да запишете добър видеоклип. Просто следвайте тези стъпки:
Стратегия. Направете всичките си домашни, преди да започнете да записвате. Първата задача е да установите целта си – какво искате да постигнете с видеоклипа си. Например: показване на предимствата на вашите продукти, брандиране, показване как работи даден продукт и т.н.
Сценарий: Не е нужно да бъдете прецизни, но трябва да знаете какво ще кажете всеки момент. Не се опитвайте да импровизирате в началото. Хората ще забележат.
Материали: Използвайте статив, когато можете (или нещо, което да поддържа камерата стабилна). Ако нямате камера, използвайте смартфона си, достатъчно е, ако може да записва HD.
Декор: Къде ще записвате? Ако нямате добри светлини, които трябва да използвате, запишете първото нещо сутрин, за да имате достатъчно естествена светлина.
Запис: Не се опитвайте да запишете пълен видеоклип само с един кадър. Правете го малко по малко и след това ги комбинирайте заедно по време на процеса на редактиране.
Монтаж: Това е частта, която ще ви отведе най-дълго в началото. Добрата новина е, че има инструменти, които ще ви улеснят доста.
Качете видеоклипа в YouTube: Не забравяйте да добавите карти, да напишете оптимизирано описание за SEO и да добавите маркири във видеоклипа. Те се показват като отделни сегменти в резултатите при търсене в Google и много хора ги използват.
Вече имате достатъчно информация, за да започнете. Просто трябва да вземете решението да кликнете върху бутона „Запис“.
Какъв софтуер за видео монтаж можете да използвате?
Тук имате много възможности. Ние ще покрием три базови.
Animotica: Лесен безплатен софтуер, който можете да инсталирате на вашият Windows компютър и да редактирате чрез прост интерфейс и базова функционалност.
iMovie: Това е безплатният софтуер, включен във Вашия Mac. Той също е напълно достатъчен за начинаещи.
Davinchi Resolve: Професионалистите в Холивуд използват този софтуер, за да придадат цвят на филмите си. Но безплатната версия няма ограничения за продължителността на видеата, резолюцията и не добавя водни знаци. Интерфейса е сравнително лесен за използване и това е една от причините да го препоръчаме. Още повече, че той има версия за Windows и MacOS, което го прави много подходящ. Можете да намерите повече информация за видео маркетинга, продуцирането на видеа или необходимата техника в каналите на нашите партньори от Videofabrika.bg .
Успех!
Comments are closed.