Изоставянето на колички в онлайн магазина е проблем, с който се сблъскват всички онлайн търговци. В този епизод на подкаста ще споделим причините за изоставянето и как онлайн магазините могат да се противопоставят.
Има различни причини да изоставите количката или да не изпълните поръчка – разсейване в последния момент, технически затруднения, внезапна промяна на мнението или просто забрава. Изоставената количка не винаги означава, че клиентът е забравил да завърши покупката си, но все пак това е по-малко от желания резултат, който може да има отрицателни последици за вашия бизнес. Има много различни начини за намаляване на изоставянето, като изпращане на известия за изоставени колички, внедряване на напомняния и дори улесняване на клиентите при плащане с едно кликване. Важно е да знаете коя стратегия би била най-подходяща за вашите конкретни бизнес цели, преди да ги реализирате.
Aбонирайте се за подкаста чрез Вашето любимо приложение за слушане на подкасти: Apple Podcasts, Google Podcasts или Spotify или RSS feed-a ни във всяко друго приложение.
Ето и целият текст на епизода:
Каква е средната степен на изоставяне на количката за пазаруване?
Изследванията на института Бреймард показват, че средният процент на изоставяне на количките се различава в зависимост от устройството, като мобилните и таблетните устройства имат най-голям процент купувачи, натискащи бутона за изход на страница за плащане. Статистиката сочи, че изоставянията са както следва:
- Настолни компютри: 70%
- Мобилни телефони: 86%
- Таблети: 81%
Не е изненадващо, че декември е месецът, в който изоставянето на колички е най-високо. Черният петък и празничните разпродажби означават, че повече хора пазаруват (оттук нарастването на изоставянето на количките).
Защо хората изоставят количките си за онлайн пазаруване?
Като причина номер 1 се изтъква – допълнителните разходи са твърде високи – такива могат да бъдат данъци, цена за доставка на продукта, опаковане или друго.
Причина 2 – Необходима е регистрация за завършване на поръчката. Клиентите за първи път във вашия онлайн магазин искат бързо изживяване и плащане без съпротивление. Това не се случва, когато от тях се иска задължително да създадат акаунт и да попълнят допълнителна информация.
Отнемащите време полета, като рожден ден и телефонен номер, не са от съществено значение за закупуването на артикул онлайн. За някои купувачи е разочароващо да се налага да предоставят цялата тази информация за една покупка – ето защо почти една четвърт (24%) от изоставянето на колички се случва, защото сайтът ги кара да създадат акаунт.
Причина 3 – Процесът на завършване на поръчката е твърде дълъг. В Америка средната натовареност на подобна страница включва 23 елемента. За щастие това има лесно решение: изхвърлете ненужните полета на формуляра. Като допълнение можете да добавите приложения използващи данните на клиентите от дигиталните им портфейли. Така могат с 1 клик да въведат желаната информация. Проучванията сочат, че един от всеки 4 търговеца инсталирал подобно приложение е удвоил броя на поръчките си.
Причина 4 – Ценообразуването е неясно. Високите разходи за доставка са водеща причина за изоставянето на количката. По подобен начин 17% от купувачите изоставят количката си, защото не са могли да изчислят общите разходи за поръчки предварително.
Причина 5 – Уебсайтът изглежда надежден. Около 17% от хората изоставят количките си за онлайн пазаруване, тъй като не са се доверили на сайта с информацията за кредитната си карта. Инсталирането на SSL сертификат, подчертаването на препоръки от клиентите и представянето на гаранции помагат за борбата с тази причина.
Знаейки всички тези причини можете да реагирате адекватно и навременно за да възстановите част от пропуснатите поръчки.
Добавянето на софтуер за напомняне за изоставени колички под формата на имейл съобщения може да намали изоставянето с 6% и да повиши оборота с почти една пета.
Друга важна статистика, е че 3 от 4 потребителя виждат ретаргетинг реклами. Почти една пета от тях ще кликнат на тях и ще се върнат във вашия сайт. Фейсбук е социална платформа, която улеснява пренасочването на купувачи, които са оставили артикули в онлайн количката. Ако Фейсбук пиксела е инсталиран на вашия сайт и събира данни за купувача – включително кои продукти е изоставил. Тези данни се могат да се използват за ремаркетинг.
Надявам се с тези знания да постигнете по-високи приходи. Ето една статия в нашия блог за още добри практики целящи намаляването на изоставените колички.
А можете да пробвате и софтуери като Метрило и Retargeting.biz, които имат и възможности да автоматизират мейлите и ремаркетинга.
Aбонирайте се за подкаста чрез Вашето любимо приложение за слушане на подкасти: Apple Podcasts, Google Podcasts или Spotify или RSS feed-a ни във всяко друго приложение.
Слушайте още:
Последвайте eCommCongress в социалните мрежи Facebook, Instagram и YouTube.
Comments are closed.