1. Възвръщаемост на инвестицията (ROI, return on investmentt)
ROI е съотношението на нетната Ви печалба спрямо разходите Ви. Обикновено това е най-важният показател за рекламодателя, тъй като се основава на конкретните Ви рекламни цели и показва действителния ефект, който рекламните Ви усилия имат върху бизнеса Ви. Точният метод, който използвате за изчисляването на ROI, зависи от целите на кампанията Ви. Възвръщаемостта на инвестициите може да ви помогне да стесните и да определите кои маркетингови стратегии могат или не могат да работят за вашата марка.
Да предположим, че имате продукт, чиито разходи по производството са 100 лв. и който се продава за 200 лв. В резултат от рекламирането на тези продукти във вашия онлайн магазин продавате 6 от тях, така че общите Ви разходи са 600 лв., а продажбите Ви са на обща стойност 1200 лв. Ако разходите Ви за реклама са 200 лв., то общите разходи стават 800 лв. Вашият ROI е: (1200 лв. – 800 лв.) / 800 лв. = 400 лв. / 800 лв. = 50%
В този пример бихте постигнали 50% възвръщаемост на инвестициите. В замяна на всеки изразходен 1 лв. получавате 1,50 лв.
2. Възвръщаемост на рекламните разходи (ROAS, return on ad spend)
Подобно на възвръщаемостта на инвестициите, възвръщаемостта на рекламните разходи (ROAS) също е инструмент за измерване. Възвръщаемостта на инвестициите измерва ефективността на рекламните Ви кампании, в които са участвали пари. Възвръщаемостта на инвестициите включва разходи за партньор, партньорски разходи, разходи за изготвяне на визии или копирайтинг текстове и разходи за листинг. Измерването на разходите е важно. Това е така, защото това, че сте рентабилни с маркетинговите си стратегии, може да ви помогне да осигурите дълготраен успех на вашата компания.
Как се изчислява ROAS?
Формула: ROAS = Брутен приход от рекламна кампания / Цената на рекламната кампания
Например, една компания харчи 2000лв. за онлайн рекламна кампания за един месец. През този месец кампанията води до приходи от 10 000лв. Следователно ROAS е съотношение от 5 към 1 (или 500 процента), като 10 000лв. се разделят на 2 000лв. = 5лв.
За всеки лев, който компанията харчи за своята рекламна кампания, тя генерира приходи на стойност 5 лева.
3. Ключови показатели за ефективност (KPI, key performance indicators)
Основните показатели за ефективност са индикатори, които подчертават дали определена компания е успяла да постигне определени цели, които е имала. Тъй като различните компании могат да имат различни цели, KPI варират от компания до компания. Пример за KPI за компания, фокусирана върху имейл маркетинг, може да бъде увеличаването на техните проценти на отваряните имейли или намирането на нови абонати.
4. Оптимизация на процента на реализации (CRO, conversion rate optimisation)
Оптимизацията на процента на реализация се отнася до определени промени, които бихте могли да направите в уебсайта или онлайн магазина си с цел увеличаване на процента на завършени поръчки, попълнени формуляри, насрочени срещи и т.н. За да направите това, можете да редактирате и нагаждате оформлението или елементите на дизайна на страницата си. Опитайте се да ги направите п0-привлекателни визуално и да улесните навигацията за клиентите си. Имайте в предвид, че при големи обеми дори 1% повишение на CRO може да доведе до десетки хиляди лева приходи. И обратно при малки обеми, но висок CRO също можете да се радвате на допълнителни приходи.
Как се изчислява процента на реализации за конкретен период?
Формула: (Общ брой направени поръчки / Общ брой посещения ) х 100 (за да получим резултат в проценти).
Например, ако вашата уеб страница е имала 18 продажби и 450 посетители миналия месец, вашият процент на реализация е: 18 разделено на 450, където получавате 0,04 и умножавате по 100 за да получите резултата в проценти или иначе казано 4%.
Какъв процент е „Добър процент“?
Процентите на реализация се различават значително в зависимост от целта на реализация (кликвания върху реклами, завършвания на плащане, регистрации за бюлетин и т.н.) Всеки уебсайт, онлайн магазин, страница и аудитория са различни. Повечето хора така или иначе не споделят публично данните си за реализациите така, че няма общоприета норма. Негласно се знае, че процентите варират между 1 и 4, като винаги може да има изключения. Но всеобщото правило, е че от 1000 човека посетили сайта ви между 1 и 4 биха купили нещо от вас.
5. Трафик
Трафикът е измервателен показател, който трябва да имате предвид. Този термин се отнася до броя на хората, които са посетили вашия уебсайт. Това може да са съществуващи или потенциални клиенти. По -големият трафик към вашия онлайн магазин показва по -голям интерес към продуктите и услугите на вашата марка. Но по-важното е, че показва, че маркетинговите стратегии за електронна търговия, които прилагате, работят!
6. Честота на кликване (CTR).
Честотата на кликване е съотношението на потребителите, които кликват върху конкретна връзка към общия брой потребители, които разглеждат страница, имейл или реклама. Обикновено се използва за измерване на успеха на онлайн рекламна кампания за определен уебсайт, както и ефективността на имейл кампаниите.
Високата честота на кликване (CTR) е много важна за всяка реклама или маркетингови кампании. Висока CTR би означавала, че повече хора кликват върху вашата реклама, тогава има хора, които истински се интересуват от вашето съдържание. Ако искате да увеличите продажбите и приходите си в бизнеса, трябва да следите CTR за всяка кампания и да правите корекции, където е необходимо.
Comments are closed.